FTL: Advanced Edition

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FTL: Advanced Edition

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Description
Fonctionnalités de FTL: Advanced Edition :
- Nouveaux systèmes, vaisseaux jouables, race alien, armes, drones, et plus encore !
- Un nouveau secteur avec de nouveaux événements, écrit par Tom Jubert et Chris Avellone en invité spécial !
- De nouvelles musiques par Ben Prunty !

Est-ce que vous avez déjà eu envie de rediriger l'énergie vers les boucliers, régler les phasers sur assommer ou même éjecter le noyau de distorsion ? Alors c'est votre jour de chance ! Dans FTL, vous vous plongerez dans l'ambiance d'un vaisseau spatial cherchant à sauver la galaxie. Votre mission sera dangereuse, et à chaque rencontre vous ferez face à un nouveau défi aux nombreuses résolutions. Que ferez-vous si une puissante salve de missiles transperce vos boucliers ? Redirigerez-vous toute l'énergie disponible vers les moteurs pour tenter de vous échapper, mettrez-vous en ligne des armes supplémentaires pour vaporiser vos adversaires dans l'espace, ou amènerez le combat à eux en abordant leur vaisseau ? Dans cette "simulation de vaisseau spatial contenant des éléments de roguelike," prenez le contrôle de votre vaisseau et de son équipage et guidez-les à travers une aventure épique au sein d'une galaxie générée aléatoirement qui a reçu la gloire et la défaite en partage.

Le gameplay aussi stratégique que complexe de FTL vous permet de donner des ordres à votre équipage, de gérer la répartition de l'énergie sur votre vaisseau et de désigner les cibles de vos systèmes d'armement au plus fort des combats. Faites la connaissance de formes de vie et de technologies aliens uniques. Améliorez votre vaisseau et débloquez-en de nouveaux grâce à l'aide de six races aliens distinctes. Soyez le capitaine que vous voulez être : des centaines de rencontres narrées de façon écrite vous forceront à prendre des décisions parfois difficiles. Chaque galaxie est aléatoire et chaque nouvelle partie vous fera découvrir des adversaires, des événements et des conséquences différentes en fonction de vos actions. Chaque nouvelle session de FTL: Faster Than Light est un nouveau défi toujours différent du précédent.

Activez votre réacteur à distorsion et effectuez un saut en hyperespace en direction de notre sélection de mods pour FTL: Faster Than Light !

Patch 1.6.9 (21 November 2018)

  • localization fixes (typos, spelling mistakes, etc.).
  • Mac version has a crash-on-launch bug fixed for macOS Mojave.

Patch 1.6.8 (28 September 2018)

  • Adds new languages: German, Spanish, French, Italian, Polish, Brazilian Portuguese, Russian, and Simplified Chinese.

Patch 1.6.7 (16 February 2018)

  • Fixed numerous Linux issues (failing animations, Engi Nanobots not working, etc.)
  • Fixed crash on exit on Linux
  • Possible fix for restoring monitor resolution when quitting from Fullscreen
  • Possible fix for rendering issues on Intel HD 4000
  • Possible fix for other rendering issues on Windows

Patch 1.6.3 (16 January 2018)

  • Crash Fix: Game could crash when removing mid-clone crew during events
  • Fonts update: Modders should now be able to use *.ttf fonts without any troubles
  • Update: This is apparently still not 100%. We’re working on it.
  • Possible fixes for rare alt-tab issues some players are experiencing
  • Possible fixes for fullscreen display corruption some players are experiencing
  • Fixed Hotkey Customization menu being inaccessible in some situations
  • Touch screen events: The game should once again accept touch events as mouse events
  • Other minor engine improvements
Changes:
  • Fullscreen mode(s) will no longer require restart
  • Numerous UI modifications to prep for localization
Bugs:
  • Mouse will now function correctly in fullscreen in Windows 10 w/ the Fall Creators Update.
  • Potential fix for rare profile wipe bug after BSOD and other critical crashes
  • A couple of rare crash bugs fixed
  • Minor event logic, spelling, and grammar fixes
  • Minor tooltip text changes
  • Fixed minor mouse input bugs
  • Advanced FTL Navigation no longer allows player to jump to his own location
  • Restored the “Low O2” Warning
  • Fixed: Enemy “charge” weapons could lock up and never fire when used with Cloaking
  • Fixed small bugs with “Is it warm in here?” achievement
  • Backup Battery that was damaged while in use would not properly remove bonus power
  • Unpowered drones can no longer be ionized by stray ion shots
  • Fixed saving bug that could clone dead crew
  • Fixed: Neutral ships would still teleport over boarders
  • Fixed Save & Continue exploit where you could double dip on rewards
  • Fixed: ASB shots in flight would not properly save when quitting
  • Fixed: Enemy crew AI would freeze them in place in some rare situations
  • AI is less likely to juggle power between weapons if they are mid- charge
  • Mid- cloning crew are now valid ‘targets’ for removal in events
  • Correctly rewards scrap in rare situations that the player receives two pieces of equipment in a single location and their cargo is full.
  • "Is it warm in here?" should no longer trigger when enemy is not on fire
  • Fixed rare bug where the 4th slot in some medbays could become accessible
  • Increased volume slightly when opening/closing all doors
  • Numerous very small art defects fixed
Mod- Specific Fixes / Additions:
  • The Slipstream Mod Manager will need to be updated to work with the newest version, but once updated many old mods should function normally
  • Artillery systems can now be set to start=”false” for both enemies and players. Players can purchase the missing artillery system in shops, and that will no longer create bad save files.
  • New tag added for event XML’s. (Check “REMOVAL_TEST” event for example use)

Patch 1.6.2 (16 January 2018)

  • Fixed: Stats Screen was incorrectly displayed on Linux
  • Fixed brief Windows slow down when starting FTL
  • Key repeat functionality fixed for Pause / Menu / etc.
  • Fixed weapon fire getting disrupted if re-armed mid-shot
  • Fixed tooltips getting stuck when opening UI with the keyboard
  • Adjusted tutorial arrows for new button layout
  • Keypad ENTER and regular ENTER should be equivalent again
  • Fixed extraneous heading in 3-section stores
  • Fixed game window not being active when opened in Windows
  • Fixed fullscreen settings to always correctly match final outcome

Patch 1.5.13(A) (22 March 2017)

  • Added support for Cloud Saves in GOG Galaxy 1.2 and newer

Détails sur le jeu
Fonctionne sur :
Windows (7, 8, 10, 11), Linux (Ubuntu 16.04, Ubuntu 18.04), Mac OS X (10.11+)
Sorti le :
14/09/2012
Éditeur :
Identifiant :
Taille :
226 Mo
Forum GOG :

Système : Windows 7 / 8.1 / 10
Processeur : 2.0 GHz
Mémoire : 1 GB RAM
Carte graphique : 3D graphics card with 128MB RAM and OpenGL 2.0 support
Disque dur : 175MB HDD
Autres : Faster Than Light requires a minimum resolution of 1280 x 720. Integrated Intel HD graphics cards have been known to work but are not officially supported

Système : Ubuntu 14.04, Mint 17
Processeur : 2 GHz
Mémoire : 1GB RAM
Carte graphique : 1280x720 minimum resolution
DirectX : 2.0 Support
Disque dur : 175 MB HD space

Système : OS X 10.7.3 or later
Processeur : Intel 2 GHz
Mémoire : 1 GB RAMGraphics:1280x720 minimum resolution
Carte graphique : OpenGL 2.0 Support and recommended dedicated graphics card with 128 MB of RAM
Disque dur : 175 MB HD space
Classement :
PEGI 12

Langues
Portuguese (Brazilian)
Sous-titres
Langues
Chinese Simplified
Sous-titres
Langues
German
Sous-titres
Langues
English
Sous-titres
Langues
Spanish
Sous-titres
Langues
French
Sous-titres
Langues
Italian
Sous-titres
Langues
Japanese
Sous-titres
Langues
Polish
Sous-titres
Langues
Russian
Sous-titres
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